dinsdag 24 februari 2015

Tools, trade and (again) tangle Poldo

Laura sneed zondag fors in haar duim en kon nauwelijks tanglen. Heel vervelend, maar het bracht haar wel tot een nieuwe uitdaging.
Eén, die ons allemaal uit ons 'veilige hoekje' brengt; nl. iets maken wat je nooit eerder deed. Iets totaal anders dan anders met andere middelen en/of materiaal. Het bezorgde me wat denkwerk, want het enige wat in me opkwam was een dikke stift op een heel groot papier, maar dat had Laura zelf al gedaan.
Ik dook in mijn map (voorbewerkt) papier en vond een papier van 24 x 30 cm dat ik jaren geleden had bewerkt met allerlei kleuren en een speciaal poeder dat uitvloeit als het in natte verf word gestrooid. Wist nooit wat ik ermee moest, maar nu dus wel :-)

Ik heb met een dikke (1 mm) zwarte pen en een Identy pen wat vormen rond de vlekken getekend, waardoor soms gezichten ontstonden en deze dan benadrukt. Ook hier en daar wat tangles aangebracht en ook geprobeerd wat wit aan te brengen, maar wat voor witte pen ik ook gebruikte, het wit verdween zodra het erop zat.

Iets heel anders dus en ik vond het leuk om te doen en ook wel leuk om naar te kijken.

Hieronder foto's van voor en na, waarom de kleuren zo anders zijn weet ik niet. Ik gebruikte de camera van mijn smartphone voor allebei.


Last Sunday Laura cut her thumb and was hardly able to tangle. Very annoying, but it did bring her to a new challenge.
One, that takes us all out of our comfort zone: create something in a way that you never did before. With other tools or materials. My brains were working overtime because to only thing I could think of was a thick pen and a large tile, but that was what Laura herself had already done.
I have a folder were I keep all my prepossessed paper and I was looking through it when I found a paper of 24 x 30 cm that I made some years ago using some colors and a special powder that 'flows out' when put in wet paint. I never knew what to do with it, but that changed now :-)

With a 1 mm black pen and a Identy pen I drew some lines around spots of paint and because of that some 'faces' arose that I emphasized. Also drew some tangles here and there and tried to put on some white, but the white disappeared as soon as it was on the paper.

It's quite different from what I normally do and I have to say I like doing it and I also like the result. This was FUN!!!!

Here is a photo before and after, I don't know why the coloring is so different, I used the camera of my phone for both photo's.

before 
after

Mijn nieuwe tangle Poldo:

Toen ik vorige week Dare 97 aan het maken was, ontstond er zomaar een patroon dat ik leuk vond en besefte dat het een nieuwe tangle kon zijn.
Ik heb het al in mijn inzending van de Dare gezet, maar wil het hier herhalen om zeker te zijn dat het geen bestaande tangle is. Mocht je deze wel herkennen, laat het me dan alsjeblieft weten, zodat ik eer kan geven aan wie dat toekomt.
Hieronder dus nogmaals Poldo en mijn zendala waarin hij voorkomt.

My new tangle Poldo:

Last week, when I was drawing Dare 97, suddenly there was a new pattern that I liked. Soon I realized that it could be a new tangle.
I did put it in my entry for the Dare, but want to repeat it here to make sure that it is not an existing one. If you think it is, please tell me so I can give credit to the person that deserves it.
So here is Poldo again and also my zendala with it:



Op het weblog van Laura 'I am the diva' kun je zien wat mede tanglers van deze challenge maakten en, als je wilt (en waarom niet?) ook je eigen tile uploaden.

Dat je mijn blog bezoekt stel ik erg op prijs en ik hoop dat je een opmerking achterlaat. Ook wil ik iedereen bedanken die vorige week een opmerking achterliet. Die opmerkingen maken altijd mijn dag wat vrolijker.

On the web-log of Laura 'I am the diva' you can see what other tanglers made of this challenge and, if you want (and why not?) upload your own tile.

I do appreciate you visiting my blog a lot and I hope you will leave me a comment. I want to thank every one that left me a comment last week. Those comments always brighten my day!

Blessed Be!

Annemarie

13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig eindresultaat op dat bijzondere papier! Zeker geen standaard tile, maar daardoor juist wél een spannende creatie.
    Poldo zal ik ook een keer proberen, zie er leuk uit voor een border bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful colors and a lovely interweaving of tangles. Good job!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fun piece for the challenge. Love the colors on it. Your new tangle is fun too. Off to try it out!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig resultaat! Je nieuwe tangle komt me niet bekent voor, hij is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That tangling out of the mist of color is just beautiful!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goodness, Annemarie, that piece is just awesome! I haven't seen Poldo, so I would call it good to go. Great as a border too.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. That is a really cool effect and the tiles are both beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Annemarie, I just love your new tangle. I can't wait to use it! And, OH MY,.......your tangled tools, trade is just breath taking!! I would love to know how you did this!! Really, it is so different and so uniquely beautiful!!!! Just gorgeous!! :0) Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Absolutely gorgeous! So interesting background and a beautiful result!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOOOH! Love that beautiful painted paper and the glorious tile you made with it. And of course, your new tangle is very lovely and I shall be using it this very day.

    Axxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love your beautiful tile you made! Wonderful colour and good choice of patterns :-)
    Your Poldo is nice and I haven't seen such pattern before. I will try it.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. These are all amazing, Annemarie and I will have to try your new challenge :)

    ~ Diane Clancy
    http://www.dianeclancy.com/blog/2015/02/my-diva-tools-trade-challenge-entry/

    BeantwoordenVerwijderen