vrijdag 24 mei 2013

Ebony and Ivory


'Ebony and Ivory' is de challenge voor deze week. Toen ik dat las, vreesde ik er veel problemen mee te hebben, maar dat viel al doende erg mee.

Ben eraan begonnen in de trein op de terugweg van mijn dagen bij mijn dochter in Zwitserland. Die reis duurt bijna zeven uur en het leek me naast lezen, muziek luisteren en naar het landschap kijken een leuke bezigheid. Helaas schommelde de trein te erg en ben ik al snel gestopt. Gister thuis dus de rest gemaakt.

Ik heb wel tevreden met het resultaat en weer eens iets heel anders om te doen/bedenken.

Wil je meer informatie over de wekelijkse Challenge, ga dan naar het weblog van 'I am the Diva'.

Dank voor je bezoek en opmerkingen zijn altijd welkom.


'Ebony and Ivory' is the challenge for this week. When I first read that, I feared having a lot of trouble with it, but when I was drawing it was not too bad.

I started this tile in the train on my journey back home from Switzerland, where I had spend some days with my daughter. That travel takes almost seven hours and next to reading, listening to music and looking at the landscape it seemed a great thing to do. Unfortunately the movement of the train made it impossible to draw so I stopped. Yesterday I finished it here at home.

I'm quite satisfied with the result and it was something different to do and invent (hm, not the right word I fear).

For more information about the weekly challenge, go to the web-log of 'I am the Diva'.

Thanks for visiting and comments are always welcome.


Samen met mijn dochter heb ik aardig wat uren tekenend (en pratend natuurlijk) doorgebracht. o.a. Onderstaande zia.

Together with my daughter I spend quite some hours drawing (and talking of course). Among others next zia.

Have a great weekend with a lot of zen(tangle)!
Annemarie

14 opmerkingen:

  1. Een heel mooie tile voor de challenge, maar de ZIA is echt heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met Mariët eens Annemarie. De Zia is werkelijk prachtig, delicaat, met mooie patroontjes en paradox in het centrum die als het ware als een draaikolk alle patroontjes naar zich toe trekt. Ik ben onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de zia is errrg mooi.je ziet het plezier erin.in het tekenen en in het samenzijn denk ik.
    de diva opdracht is goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great tiles. The first one really captures the spirit of the challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tangling on the train! That just sounds delightful!
    I'm glad you and your daughter had such a wonderful time together. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful tiles Annemarie. You did well on a moving train. I tried to tangle on a plane but had to stop after a while because of the juddering. Now in a McDonalds getting some free wifi to see some of the entries this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You added quite a challenge by tangling on the train. It has been a long time since I have been on a train but from what I remember there is quite a sway most of the time. Nice job on these. I like your Hollibaugh.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It sounds so exotic to me that you traveled home from Switzerland by train! The sun is shining out of your second tile....I love that!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nice and bold - the first one - it feels so strong! I Love your ZIA - so much to look at and all parts are so beautifully done! I 'specially love (as Shelly says), your sun, and the also the squished in pearls, and your double line/holibaugh string!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I like how Hollibaugh travels to tangle to another. The second zentangle is amaising!
    Greetings from Finland :-)

    (I had to have a new blog, the storey why, is too long.)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oei, tekenen in de trein, ik zie het voor me ;-))! Ik vind Hollibaugh in je eerste werkstuk erg goed gevonden zo! Ben het helemaal met Efie eens, wat je Zia betreft, hij straalt helemaal uit dat je hebt genoten bij je dochter. Fijn hè, weer even bij elkaar te zijn?! Onze oudste dochter woont voor minstens een jaar in Suriname (nu 5 maanden om)....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The balance is so gracefully done in this wonderful bold contrast tiles!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beiden weer erg mooi en de eerste is echt mooidoenerij zwart en wit is ook wit. Mooi met die grotere witte vlakken.

    BeantwoordenVerwijderen