zaterdag 9 maart 2013

Adventures in Monotangles #1


Wat leuk, een nieuwe uitdaging: Avonturen in Monotangles.

Deze komt van Roy Stauffer, CZT. Hij geeft aan dat het maken van een montangle je de kans geeft een bepaalde tangle verder te onderzoeken en dieper te doorgronden dan in een normale zentangle of zia.

Roy zal iedere donderdag een nieuw 'Avontuur' op zijn blog zetten.

Omdat ik zelden of nooit eerder een monotangle maakte (ik geloof alleen een keer als opdracht van een Challenge van Laura Harms) lijkt het me leuk hieraan mee te doen.

Voor mijn eerste inzending heb ik gekozen voor Crescent Moon, een van de eerste tangles die ik leerde uit het boekje dat bij de Zentangle Kit hoort.

Ga voor meer informatie naar het weblog van Roy, daar kun je ook inzendingen van anderen zien.

Roy, dank je wel dat je deze challenge bent begonnen!!!

How nice, a new challenge: Adventures in Monotangles.

This one comes from Roy Stauffer, CZT. He says that making monotangles gives the tangler a unique opportunity to fully explore a single tangle than you normally can in a normal zentangle or Zia.

Roy will put a new Adventure on his blog every Thursday.

Because I hardly ever made a monotangle (I think I only made one for a Challenge of Laura Harms) I think I like to join this challenge.

For my first entry I chose Crescent Moon, one of the first tangles I learned from the booklet that comes with the Zentangle Kit.

For more information you can go to the weblog of Roy, where you can also see the entries of other tanglers.

Roy, thank you for starting this weekly challenge!!

Annemarie


5 opmerkingen:

  1. oh mooi joh!
    leuk dat je Crescent Moon hebt genomen en leuk veel variatie gebruikt.

    Ik vind het een leuke challenge van roy en ik ben blij met weer een nieuwe vooral ook omdat de celtic van judy maar 1 keer in de veertien dagen komt tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love your variations on Crescent Moon. And the 'string' design is a perfect setting for this design. Nice work.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stunning tangelations of Crescent moon. Wonderful job! Than you for joining in the adventure.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I was just checking my blog and mulling over my tile for Roy's new challenge when I saw you left me another nice comment,thank you, and in return I have to tell you how inspiring your tangles are to me. Hope we can keep in touch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. i have ignored the crescent moon since my 1st zentangle class, but nowe i want to use it more often! its beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen